[O1] Cieknąca maglownica po wymianie drążka kierowniczego?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kristof-74
    Classic
    • 2007
    • 16

    [O1] Cieknąca maglownica po wymianie drążka kierowniczego?

    Dam jak tylko sie odezwa teoretycznie juz powinni. Jutro sam zadzwonie do serwisu
    www.ToledoClubPolska.pl
  • MAX 1000
    Drive
    • 2006
    • 53

    #2
    [O1] Cieknąca maglownica po wymianie drążka kierowniczego?

    Witam mam problem ze swoja Skoda Octavia 1.9Tdi 2002r już piszę oco mi chodzi w październiku byłem w warsztacie na wymianie drążka kierowniczego od strony pasażera wszystko niby o.k aż do wczoraj. Zauważyłem ze coś buczy mi przy skręcaniu kół zaglądam a tam cieknie płyn od wspomagania z tej osłony gumowej co jest osłonięty drążek kierowniczy przy maglu z prawej strony od pasażera. Poruszałem ta osłoną gumowa a ona sie rusza po drążku kierowniczym do przodu i do tyłu, co najlepsze ze zamiast opaski metalowej na osłonie jest opaska plastikowa która w ogóle nie trzyma tej gumy na miejscu, teraz pytanie czy to mogło spowodować ze uszkodziła sie maglownica i tak cieknie. Z tego co wiem to ta osłona powinna być szczelna i sie nie ruszać, z drugiej strony sa opaski metalowe i tam ta guma się nie przesuwa. dzisiaj byłem w warsztacie tam gdzie to robiłem i gościu podniósł samochód i mu pokazuje ze guma sie nie trzyma i ze powinna być założona opaska metalowa, a on na to ze tak wszyscy robią zakładają opaski plastikowe. Wspomnę ze przed wymiana drążka maglownica byla sprawna i nic nie ciekło. Proszę o rady co z tym zrobić i jak to ugryźć. Pozdrawiam Dodaje zdjecie tej nieszczesnej oslony z opaska plastikową.

    galerie allegro

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      MAX 1000, ta osłona gumowa jest po to żeby się właśnie syf, kurz itd tam nie dostawał.. jak już przekładnia cieknie to masz pozamiatane.

      Zamieszczone przez MAX 1000
      pokazuje ze guma sie nie trzyma i ze powinna być założona opaska metalowa, a on na to ze tak wszyscy robią zakładają opaski plastikowe
      to zmień warsztat.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • MAX 1000
        Drive
        • 2006
        • 53

        #4
        Właśnie ona jest po to żeby żadne syfy się nie dostały, ale czy to że jest tak zrobione a nie inaczej może wpłynąć na uszczelniacze w przekładni kierowniczej??

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          MAX 1000, Czytaj ze zrozumieniem Tutaj masz z allegro przykładową osłonę lemfordera /nie octavia/ w zestawie są opaski.. Jeżeli ktoś robi druciarstwo to później są koszty, tak np. jak u Ciebie cieknąca przekładnia.


          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • MAX 1000
            Drive
            • 2006
            • 53

            #6
            Wiec mogę się domagać od warsztatu samochodowego naprawy, tej nieszczesnej maglownicy na ich koszt tak? Czy ewentualnie może zrobić ekspertyzę u jakiegoś biegłego w tym zakresie, żeby mieć potwierdzenie.

            Komentarz

            • matrix_pl
              Elegance
              • 2010
              • 758

              #7
              MAX 1000, dostałeś paragon/rachunek na robotę? to już stawia ciebie na przegranej pozycji do tego ile zapłaciłeś za naprawę? 100 zł myślisz że ktoś będzie szczęśliwy dokładając do tego biznesu 700 zł?

              mi przy wymianie termostatu urwał mechanik zaczepy pompy obiegu wtórnego w Polsce za ~150 zł poszukałem znalazłem za granicą za 60 zakupiłem i wymieniłem i faktycznie zastanowię się czy powierzyć mu samochód następny raz ...
              Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                MAX 1000, jaki masz przebieg auta? Proces zużywania przekładni przebiegał przez cały okres użytkowania auta ( 12 lat), a Ty chciałbyś od warsztatu naprawę za free po 3-4 miesiącach od wymiany drążka ? Bywa, że montuje się starą osłonę. Jeśli jest ona cała i prawidłowo zabezpieczona, działa identycznie jak nowa, więc wnioski wyciągnij sam.
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Tak jak pisze robekcool, degradacja podzespołu postępuje cały czas, ale.. Kolega MAX 1000, mógł sprawdzić jak została zamontowana osłona. Ciekawy jestem jaką to opaską plastikową zabezpieczył mechanik... :roll:
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • samtech84
                    Elegance
                    • 2008
                    • 988
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    pewnie trytytką, obowiązkowe wyposażenie każdego warsztatu :P

                    Komentarz

                    • MAX 1000
                      Drive
                      • 2006
                      • 53

                      #11
                      Tak zabezpieczone trytytką tylko nie rozumiem dlaczego jak byłem u tego mechanika i mu pokazałem ze osłona gumowa jest nie prawidłowo zabezpieczona to powiedział ze tak wszyscy robią. Przebieg samochodu to 215tys. Czy przekładnia w skodzie ma jakiś limit kilometrów do przejechania i po tym przebiegu każdy wie ze jest do wymiany jeżeli tak to niech ktoś napisze gdzie taka informacje mogę znaleźć.

                      [ Dodano: Pią 21 Lut, 14 13:20 ]
                      matrix_pl tylko powiedz dlaczego zwykły człowiek który jedzie do mechanika ma płacić z własnej kieszeni za błędy warsztatów?

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez samtech84
                        pewnie trytytką, obowiązkowe wyposażenie każdego warsztatu :P
                        Trytytka też dobra.. ale trzeba wiedzieć gdzie i po co

                        Zamieszczone przez MAX 1000
                        Czy przekładnia w skodzie ma jakiś limit kilometrów do przejechania i po tym przebiegu każdy wie ze jest do wymiany jeżeli tak to niech ktoś napisze gdzie taka informacje mogę znaleźć.
                        Nie ma czegoś takiego.. Jednemu przekładnia polata X kkm a drugiemy Y kkm. Chcesz dochodzić od warsztatu wymiany/regeneracji przekładni? Oj ciężka droga przed Tobą..
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          MAX 1000, na pocieszenie mogę ci napisać że mi maglownica padła po roku od zakupu auta i miałem na liczniku przejechane ze 165kkm , wiedziałem że auto jest z niemiec a tam niestety nie oszczędzali i rozwalili głowice ,po czym auto jakiś czas stało , po rozebraniu starej maglownicy widziałem jak skorodowała listwa zębata , korozja spowodowała uszkodzenia uszczelniacze i stąd wyciek,także przyszła po prostu na nią pora
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • MAX 1000
                            Drive
                            • 2006
                            • 53

                            #14
                            Nic narazie będę musiał na własny koszt to zrobić bo potrzebuje samochodu, ale i tak nie zmienia faktu że będą się domagał zwrotu kosztów od warsztatu.

                            Komentarz

                            • robekcool
                              RS
                              • 2009
                              • 2041
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez alxxx
                              Zamieszczone przez samtech84
                              pewnie trytytką, obowiązkowe wyposażenie każdego warsztatu :P
                              Trytytka też dobra.. ale trzeba wiedzieć gdzie i po co
                              Widywałem szczelne przeguby zewnętrzne na tyrtytki...
                              www.k-mot.pl
                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                              Autoholowanie.
                              Robert Kulma

                              Komentarz

                              Pracuję...